Tiszaörsön Balkay Pál festményeit csak az iskolában, az emlékfalon elhelyezett fotók segítségével láthatjuk, bár a tiszaörsiek sokszor utaznak Tiszafüredre, ahol a katolikus templomban Balkay oltárképében gyönyörködhetnek.

Bakos Zsóka: Tiszaörs főtere a templommal

Bakos Zsóka: Tiszaörs főtere télen

Bakos Zsóka: Gerberák

http://kepkezelo.com/images/g3c55v9rvac1zz6q68l.jpg
Bakos Zsóka: A tiszaörsi iskola

Bakos Zsóka: A tiszaörsi kápolna

Bakos Zsóka: Szigliget

Bakos Zsóka: Szobavirág

Bakos Zsóka: Vihar

Bakos Zsóka: Arborétum

Bakos Zsóka: Mezei virágok

Bakos Zsóka: Gémeskút

Így teszi Bakos Zsóka művésznő is, kinek alkotásait szemlélve láthatjuk, mennyire fogékony az alföldi táj iránt. Ez nem véletlen, hiszen Tiszaörshöz kötődik, régi szálak fűzik ehhez a kis alföldi falucskához.
Tájképein megörökítette a tiszaörsi templomot, kápolnát, utcarészleteket. Ezek tényleg a falu leglátványosabb pontjai. Színhasználata egyedi, képeit megpillantva tudható, ő az alkotójuk. Pasztelles árnyalatú színeket használ, főleg a sárga, narancs, zöld, barna dominál képein, no meg az ég kékje. Alkotásain előnyben részesíti az őszi és a téli hangulatot, ha csak a tiszaörsi tájképeire gondolunk, de a hortobágyi, a szigligeti s az arborétumot ábrázoló művei is ezeket a kései évszakokat idézik. Realisztikus, romantikus jegyeket egyaránt őriznek képei. Az arborétumot bemutató képein pointillistákat utánzó technikát figyelhetünk meg.
Tájképei közül egyedi a vihar élményét rögzítő Vihar a pusztán című alkotás. Az Alföldön élő ember számára nagy jelentősséggel bírnak a viharok, a villámok, melyek a horizontig érnek csodálatos és félelmet gerjesztő hatásúak egyben. A képen a felhők tornyosulása kap nagy hangsúlyt, melyek szintén impozánsak. Másik különleges képe a Tanyavilág télen, mely a legromantikusabb kisugárzású talán. A Hold bevilágítja, és melegséggel árasztja el a hidegbe burkolózó pici tanyákat magába foglaló világot. A képen a kék sokszínűsége keveredik a fehérekkel, ”hidegsárgákkal”.
A táj megörökítése mellett szeretettel nyúl a virágokhoz is, virágcsendéletek formájában. A Mezei virágok inkább sematizálóbb ábrázolást követ, míg a Gerberák és a Napraforgók érzelemdúsabb, szabadabb kifejezést sejtetnek, mind a formavilágot, mind a színhasználatot tekintve.
Akik, ezeket a tájakat ismerik, emlékeik hasonlóak az alkotóéhoz, azokban biztosan szívetmelengető érzéseket indítanak el a művek. Akik pedig nem ismerik az Alföldet, azok remélhetőleg vágynak felkutatni azt. /Keresztyénné Nagy Marianna rajztanár/